19 Eylül 2014 Cuma

Ada İçi Ulaşım

Adanın sıkıntılı noktalarından biri ada içi ulaşım. Çünkü hava alanından sadece Phuket kent merkezine toplu taşıma mevcut ve kent merkezi de ne denize girilecek bir plaj ne de görülmeye değecek bir mekan sunan bir yer. Adaya yapacağınız ziyaretinizde muhtemelen kent merkezine hiç uğramayacaksınız. Bu sebeple bu tek toplu ulaşım yöntemi de bir işinize yaramayacak. Evet, adada ne meşhur plajlara ne de tapınaklara bir toplu ulaşım sistemi mevcut değil. Bu durumda size kalan ihtimaller ise bir araba kiralamak ya da bir Tuk Tuk ya da taksi tutmak. Araba kiralamam diyorsanız biraz daha pahalı olsa da taksiyi tercih etmenizi tavsiye ederim. Tuk Tuk’lardan daha pahalı olsalar da en azından güvenilir ve güvenliler. Tuk Tuk’lar ise bizim faytonların daha ufağı ve motosiklet tarafından çekileni olarak düşünülebilir. Binmesi gerçekten keyifli, o sıcakta püfür püfür açık havada gitmek insanın hoşuna gidiyor. Ama sıkıntı şoförlerde; genelde daha çok yolcuyu kandırmaya ve kazıklamaya yönelik bir tarzları var. Size uygun bir fiyat söylüyorlar ama gideceğiniz yere götürmek yerine daha önce anlaştıkları bazı dükkanlara giderek size mal satmaya çalışıyorlar. Eğer bu duruma karşı çıkarsanız da sizi yol ortasında bırakıp gidiyorlar. Zaten  süresi belli olan tatilinizde bunlarla uğraşmak istemeyeceğinizi düşünerek Tuk Tuk’lardan uzak durmanızı tavsiye ediyorum. Ada içi ulaşımda benim tavsiyem araba kiralamak olacak. Hem araba kiralama fiyatları hem de yakın ücretleri Türkiye’ye göre daha uygun. Tabi trafik Tayland’da tersten atığı için direksiyonun da terste oluşu ve bol motosikletli keşmekeş trafik içerisinde cesaret edebiliyorsanız. Ben çok tecrübeli bir şoför olmamama rağmen bu seçeneği tercih ettim ve pişman olmadım. Bu sayede çok sayıda plajı bulunan adada istediğim zaman istediğim plajı ziyaret etme fırsatı yakaladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder